De leerlingen van groep 5/6 hebben leuke en leerzame ochtend gehad in ons Tiny Forest "het Pienterbos". 

Na de uitleg van Louwra van IVN Natuureducatie konden de leerlingen aan de slag. De bedoeling was om op te meten hoe hoog je boom inmiddels is en wat de dikte van de stam is. Daarna was het tijd om een mooie tekening van je boom te maken, waarbij de leerlingen heel goed moesten letten op de kenmerken van de stam, de bladeren en de takken. 

Daarna zijn we op insectensafari gegaan: we hebben gespot: een pissebed, een miljoenpoot, verschillende mieren, kevers en verschillende vliegjes. Tijdens het ontdekken fladderde het Koolwitje vrolijk rond. 

 

In deze nieuwsbrief leest u o.a. over de inhoud van onze studiedag van 14 april, delen we het vakantierooster schooljaar 2021-2022 alvast met u en vertelt juf Yvonne waarom ze afscheid neemt van onze school. We starten de nieuwsbrief met informatie over zelftesten voor het onderwijspersoneel en vragen u een vragenlijst in te vullen om nog beter zicht te krijgen op de mogelijke gevolgen van de lockdown en het thuisonderwijs.

Klik hier voor de nieuwsbrief.

We wensen u veel leesplezier!

Elkaar helpen groeien, daar staan we iedere dag voor op bij Stichting Kopwerk/Schooltij. Wil jij net als Lonneke Balder écht het verschil maken als schoolleider? Lokaal én regionaal? Kijk snel dit filmpje.

Solliciteer dan nu! Alle informatie vind je op www.kopwerk.nl/vacatures

Wij deden vandaag mee aan de Nationale Buitenlesdag. Verschillende lessen werden vandaag buiten gegeven. 

Zo begon groep 7/8 vandaag met stil lezen in het Tiny Forrest. Ook speelden ze breuken stratego en deden een spelling loop spel. 

Groep 5/6 deed mee aan de Grote Natuurles. De kinderen gingen op zoek naar stoepplantjes die op het schoolplein groeien. Ook deden de kinderen de warming up van de spellingsles buiten op het plein. 

Groep 3/4 deed vandaag de rekenles op het schoolplein. De kinderen van groep 4 tekenenden getallenlijnen met stoepkrijt en de kinderen van groep 3 oefenden met rekenen tot 10 door te rennen naar het goede antwoord. "s middags deden de kinderen een spellingestafette. 

De kinderen van groep 7/8 zijn allemaal geslaagd voor het theoretische verkeersexamen. Gefeliciteerd allemaal!