Het team van De Wegwijzer wenst iedereen een hele fijne en zonnige zomervakantie. We zien elkaar weer op school op maandag 26 augustus. Tot dan!

Het huidige IPC-thema van groep 5/6 luidt: ‘Wat eten we vandaag?’ Daarin hebben we onder andere kennis gemaakt met de ‘Schijf van Vijf’ en de Voedingsdriehoek. We leerden dat kaas en melk gezond zijn, maar dat je deze producten wat minder kunt eten dan bijvoorbeeld groente en fruit. Allemaal heel interessant natuurlijk. Maar waar wordt de kaas nu van gemaakt en op welke manier? Dat ontdekten we vandaag op de zuivelboerderij van de familie Baltus in Zuidschermer. We maakten daar ons eigen kaasje, dat we mee naar huis hebben genomen. Een indruk van hoe dat in zijn werk ging kunt u op de foto’s zien. Maar daarmee was de kaas nog niet klaar. Uiteindelijk moet het nog een aantal weken verder rijpen voordat je het kunt eten. Werk aan de winkel dus. Daar mogen we thuis mee aan de slag door het elke dag om te draaien en het de eerste en de vijfde dag in te smeren met zout. Een leuke uitdaging. We hebben het bezoek afgesloten met een rondleiding over het melkveebedrijf.

     zuivelboerderij 5      zuivelboerderij 5      zuivelboerderij 5      zuivelboerderij 5

Woensdag 29 mei is groep 1-2 heerlijk op schoolreisjes geweest naar Hoenderdaell.

Een prachtige dag! We hebben veel dieren gezien en, ook belangrijk, lekker gespeeld!

    

 

Woensdag 12 juni houden de scholen in de Brede School een open dag voor ouders/verzorgers die op zoek zijn naar een basisschool. 

PROGRAMMA
Start 9.00 uur: gezamenlijke opening door de directeuren van de drie scholen over samenwerking in de brede school.
Van 9.00 tot 12.00 uur is er gelegenheid om in de klassen te kijke en de school in bedrijf te zien.

Meer informatie vindt u hier

Woensdag 5 juni worden er weer schoolfoto's gemaakt. Er worden groepsfoto's, individuele foto's en foto's met broertjes en/of zusjes gemaakt. Ook kinderen die nog niet op school zitten, of onze school al verlaten hebben mogen voor laatstgenoemde foto's op school komen.